تصمیم آمریکا برای تحریم مقامات ونزوئلا-راهبرد معاصر

تصمیم آمریکا برای تحریم مقامات ونزوئلا

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در آستانه اعمال تحریم‌های جدید علیه مقامات ونزوئلایی مرتبط با نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور این کشور است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 03
کد خبر: ۲۵۶۲۰۰

به گزارش راهبرد معاصر، بلومبرگ گزارش داد که برنامه ریزی‌هایی برای هدف قرار دادن ۱۵ فرد متهم به ایجاد مانع در انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ ژوئیه ونزوئلا انجام شده است؛ انتخاباتی که ایالات متحده مدعی است در آن تقلب شده است.

 

به گزارش این نشریه، این فهرست شامل اعضای مرجع انتخابات ونزوئلا، دادگاه عالی و سازمان‌های اطلاعاتی نظامی است که هدف از تحریم‌ها مجازات کسانی است که در تضعیف یکپارچگی انتخابات و حمایت از مادورو نقش دارند.

 

این اقدام پس از اعتراضات گسترده در ونزوئلا به نتایج انتخابات و همچنین دادستان‌های ونزوئلا به دنبال دستگیری یک نامزد مستقل در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، ادموندو گونزالس، صورت گرفت.

 

یادآور می‌شود دیروز آمریکا هواپیمای نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا را جمهوری دومینیکن مصادره و به فلوریدا منتقل کرد. 

 

طبق ادعای واشنگتن فروش این هواپیما به ونزوئلا نقض تحریم هاست. این در حالی است که طی ماه‌های اخیر مادورو با این هواپیما سفر‌های خارجی خود را انجام داده است.

 

انتخابات در ونزوئلا در ۲۸ ژوئیه برگزار شد. در ماه اوت، دادگاه عالی ونزوئلا نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور را تایید کرد و نیکلاس مادورو را به عنوان رئیس منتخب کشور به رسمیت شناخت./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده